http://www.kowbojki.pl Które kowbojki i kowboje mają największe powodzenie... http://www.kowbojki.pl Kto do kogo pasuje na kowbojkach? http://www.samosia.pl Elo jestem tu i pije kawke, slucham muzyczki i rysuje XDD fajnie? XDD http://www.kowbojki.pl No i co zrobić z tak smutnym piątkowym wieczorem? http://www.kowbojki.pl Co by Wam teraz sprawiło największą przyjemność ? http://www.samosia.pl Co się liczy w życiu? http://www.kowbojki.pl Kto do kogo pasuje na kowbojkach? http://www.kowbojki.pl Która kowbojka jest najseksowniejsza? http://www.kowbojki.pl Pytanko do dziewic (jeśli jeszcze takie są) http://www.fanimal.pl BEKA XDD http://www.kowbojki.pl Dziś dzień życzliwości.Z kim stąd http://www.fanimal.pl BEKA XDD http://www.kowbojki.pl Która kowbojka jest najseksowniejsza? http://www.fanimal.pl BEKA XDD http://www.kowbojki.pl Która kowbojka jest najseksowniejsza? http://www.kowbojki.pl Co dzisiaj na obiad? http://www.kowbojki.pl Co dzisiaj na obiad? http://www.kowbojki.pl Pytanko do dziewic (jeśli jeszcze takie są) http://www.samosia.pl W piąteczek sobie http://www.kowbojki.pl Pytanko do dziewic (jeśli jeszcze takie są) http://www.samosia.pl Do chłopaków i facetów http://www.samosia.pl Co się liczy w życiu? http://www.kowbojki.pl Które kowbojki i kowboje mają największe powodzenie... http://www.kowbojki.pl Pytanko do dziewic (jeśli jeszcze takie są) http://www.kowbojki.pl Kto do kogo pasuje na kowbojkach? http://www.fanimal.pl Co za dekiel dodaje tu odp. po ang? http://www.kowbojki.pl Chyba jestem brzydka http://www.fanimal.pl Co za dekiel dodaje tu odp. po ang? http://www.samosia.pl W piąteczek sobie http://www.kowbojki.pl Kto do kogo pasuje na kowbojkach? http://www.samosia.pl Elo jestem tu i pije kawke, slucham muzyczki i rysuje XDD fajnie? XDD http://www.samosia.pl Siemanko co tam http://www.fanimal.pl Jakie zwierze daje najwiecej milosci http://www.kowbojki.pl Która kowbojka jest najseksowniejsza? http://www.kowbojki.pl Czym udobru;chać wściekłą żonę kolegi ? http://www.kowbojki.pl Co dzisiaj na obiad? http://www.kowbojki.pl No i co zrobić z tak smutnym piątkowym wieczorem? http://www.kowbojki.pl Dziś dzień życzliwości.Z kim stąd http://www.fanimal.pl Co za dekiel dodaje tu odp. po ang? http://www.kowbojki.pl Dziś dzień życzliwości.Z kim stąd http://www.samosia.pl Witam was na początku weekendu :D http://www.samosia.pl W piąteczek sobie http://www.kowbojki.pl Chyba jestem brzydka http://www.samosia.pl Do chłopaków i facetów http://www.samosia.pl Związek http://www.kowbojki.pl Co by Wam teraz sprawiło największą przyjemność ? http://www.fanimal.pl Jakie zwierze daje najwiecej milosci http://www.fanimal.pl BEKA XDD http://www.samosia.pl Do chłopaków i facetów http://www.kowbojki.pl Dziś dzień życzliwości.Z kim stąd http://www.kowbojki.pl Chyba jestem brzydka http://www.kowbojki.pl Co by Wam teraz sprawiło największą przyjemność ? http://www.samosia.pl Co się liczy w życiu? http://www.kowbojki.pl Kto do kogo pasuje na kowbojkach? http://www.kowbojki.pl Czym udobru;chać wściekłą żonę kolegi ? http://www.fanimal.pl Co za dekiel dodaje tu odp. po ang? http://www.fanimal.pl Co mam zrobić? http://www.samosia.pl Witam was na początku weekendu :D http://www.fanimal.pl Jakie zwierze daje najwiecej milosci http://www.fanimal.pl BEKA XDD http://www.samosia.pl Do chłopaków i facetów http://www.fanimal.pl Jakie zwierze daje najwiecej milosci http://www.fanimal.pl Jakie zwierze daje najwiecej milosci http://www.fanimal.pl Co za dekiel dodaje tu odp. po ang? http://www.samosia.pl Wygladam jak cio(ta XD 67kg XD jprd XD miesnie mam zarysowane nawet fajnie ale ta waga mnie wku((rwia XDD musze dobic do 75 i mam zamiar pic tluszcz na noc XDD jestem zdesperowany XDD co myslicie? XDD http://www.samosia.pl Nataliii1995 http://www.kowbojki.pl Które kowbojki i kowboje mają największe powodzenie... http://www.samosia.pl Ale tu nudy, zróbmy coś szalonego! http://www.samosia.pl Ale tu nudy, zróbmy coś szalonego! http://www.samosia.pl Witam was na początku weekendu :D http://www.samosia.pl Elo jestem tu i pije kawke, slucham muzyczki i rysuje XDD fajnie? XDD http://www.kowbojki.pl Czym udobru;chać wściekłą żonę kolegi ? http://www.samosia.pl Nataliii1995 http://www.kowbojki.pl Chyba jestem brzydka http://www.fanimal.pl Co mam zrobić? http://www.kowbojki.pl Czym udobru;chać wściekłą żonę kolegi ? http://www.kowbojki.pl Co by Wam teraz sprawiło największą przyjemność ? http://www.samosia.pl Nataliii1995 http://www.kowbojki.pl Co dzisiaj na obiad? http://www.kowbojki.pl Co by Wam teraz sprawiło największą przyjemność ? http://www.kowbojki.pl No i co zrobić z tak smutnym piątkowym wieczorem? http://www.kowbojki.pl Które kowbojki i kowboje mają największe powodzenie... http://www.kowbojki.pl Która kowbojka jest najseksowniejsza? http://www.kowbojki.pl Co dzisiaj na obiad? http://www.fanimal.pl Co mam zrobić? http://www.samosia.pl Związek http://www.kowbojki.pl Dziś dzień życzliwości.Z kim stąd http://www.fanimal.pl Co mam zrobić? http://www.kowbojki.pl No i co zrobić z tak smutnym piątkowym wieczorem? http://www.samosia.pl Siemanko co tam http://www.samosia.pl Elo jestem tu i pije kawke, slucham muzyczki i rysuje XDD fajnie? XDD http://www.kowbojki.pl Pytanko do dziewic (jeśli jeszcze takie są) http://www.samosia.pl Nataliii1995 http://www.kowbojki.pl Czym udobru;chać wściekłą żonę kolegi ? http://www.fanimal.pl Co mam zrobić? http://www.samosia.pl Ale tu nudy, zróbmy coś szalonego! http://www.samosia.pl Siemanko co tam http://www.kowbojki.pl No i co zrobić z tak smutnym piątkowym wieczorem? http://www.kowbojki.pl Chyba jestem brzydka http://www.samosia.pl Co się liczy w życiu? http://www.kowbojki.pl Które kowbojki i kowboje mają największe powodzenie...
ciapciak
ciapciak
31.10.11, 01:16 | Liceum/Technikum / Biologia (wypracowanie)
Zgłoś

Jak szybko rozkłada się martwe ciało?

szybko rozkłada się martwe ciało?
Gdy człowiek umiera i zostaje pogrzebany według obrządku chrześcijańskiego, jak to jest przyjęte w naszym kręgu kulturowym, duchowny wypowiada przed spuszczeniem trumny do grobu powszechnie znane słowa: „Ponieważ Bóg Wszechmogący powołał duszę swego sługi do siebie, oddajemy Mu ciało sługi Jego, gdyż z prochu powstał i w proch się obróci". Za pomocą tego obrazowego zdania Kościół chce uświadomić obecnym przy pogrzebie prawdę najprostszą, ale przy tym bardzo gorzką, którą najchętniej wypieramy z naszej świadomości:, że nasze życie na ziemi ma swój kres, i że nasze ciało rozpada się po to, aby powrócić w innej postaci w odwiecznym cyklu przyrody. Ten naturalny rozpad zwłok, ich obracanie się w proch, jest procesem trwającym wiele lat. Najpierw ulegają rozkładowi części miękkie: wątroba, nerki, płuca, jelita, mózg i mięśnie; następnie tkanki łączne: chrząstki, ścięgna i wiązania. Na samym końcu rozpada się najtrwalsza część ciała, a mianowicie szkielet. Czas pełnego rozkładu ciała zależny jest od części świata, strefy klimatycznej i geograficznej. Oczywiście różnice występują również w jednej okolicy, a nawet w jednym grobie. W Europie Środkowej proces ten przebiega przeciętnie w następującym czasie:
części miękkie ........ 3 do 4 lat
tkanka łączna ......... 5 do 7 lat
szkielet ................... dziesiątki lat
Jak wspomnieliśmy, odstępstwa od tych średnich wartości są bardzo częste.Świadczą o tym sensacyjne znaleziska szkieletów ludzi prehistorycznych odkryte w Afryce i Azji. Przetrwały one miliony lat. W wyjątkowych wypadkach zachowały się również całe zwłoki — są to mumie naturalne.


Edytor zaawansowany Zamknij
Podgląd:
Nazwa Kod Rezultat
Odstęp \ a następnie spacja
Nowa linia \\
Potęga x^{2}
Ułamek \frac{x}{y}
Pierwiastek \sqrt{x}
Pierwiastek n-tego stopnia \sqrt[n]{x}
Iloczyn wektorowy \times
Iloczyn skalarny \cdot
Układ 2 równań \left \{ {{y=2} \atop {x=2}} \right
Układ n równań (każde w nowej linii) \begin{cases} ax+b=0\\cx+d=0\\ex+f=0 \end{cases}
Indeks dolny x_{123}
Indeks górny x^{123}
Znaki specjalne \backslash \ \% \ \# \ \$ \ \& \ \^ \ \~
Kwantyfikator "istnieje" \exists
Kwantyfikator "dla każdego" \forall
Suma zbiorów \cup
Iloczyn zbiorów \cap
Mniejsze lub równe \leq
Większe lub równe \geq
Nierówność \neq
Około \approx
Najczęściej używane symbole:
Pi \pi
Nieskończoność \infty
Alfa \alpha
Beta \beta
Gamma \gamma
Wyrażenia zaawansowane:
Całka nieoznaczona \int{x}\, dx
Całka oznaczona \int\limits^a_b {x} \, dx
Limes \lim_{n \to \infty} a_n
Suma szeregu \sum_{n=1}^{\infty}\frac{1}{n}
Macierz \left[\begin{array}{ccc}1&2&3\\4&5&6\\7&8&9\end{array}\right]