http://www.samosia.pl Plecy mnie cały czas bolą :( http://www.kowbojki.pl Jak to jest.Zazwyczaj kobiety 20sto-20paro letnie mówią ze 35 letni facet to stary dziadek ;ale jak ma stanowisko i pieniądze to już staje się młodszy ? 54 letni Burmistrz błonia posuwał 21 letnią http://www.kowbojki.pl Jaki typ kobiety ? http://www.kowbojki.pl Jak to jest.Zazwyczaj kobiety 20sto-20paro letnie mówią ze 35 letni facet to stary dziadek ;ale jak ma stanowisko i pieniądze to już staje się młodszy ? 54 letni Burmistrz błonia posuwał 21 letnią http://www.kowbojki.pl Na co macie ochotę ? http://www.kowbojki.pl Wątróbka drobiowa http://www.kowbojki.pl Jak to jest.Zazwyczaj kobiety 20sto-20paro letnie mówią ze 35 letni facet to stary dziadek ;ale jak ma stanowisko i pieniądze to już staje się młodszy ? 54 letni Burmistrz błonia posuwał 21 letnią http://www.kowbojki.pl Żaden z was bękarty http://www.kowbojki.pl Wątróbka drobiowa http://www.kowbojki.pl Waszym zdaniem jak dużo jest wolnych kobiet w wieku od 25-35? http://www.samosia.pl Plecy mnie cały czas bolą :( http://www.kowbojki.pl Żaden z was bękarty http://www.samosia.pl Plecy mnie cały czas bolą :( http://www.kowbojki.pl Do mężczyzn pytanko http://www.kowbojki.pl Na co macie ochotę ? http://www.kowbojki.pl Jak zmieniło się wasze postrzeganie miłości http://www.samosia.pl Chcę dokonać aktu apostazji. Czy któs tu miał z tym do czynienia? http://www.fanimal.pl Czy królik jest dobry do bloku http://www.kowbojki.pl Do mężczyzn pytanko http://www.kowbojki.pl Nie daję sobie rady z wyjazdem na studia mojego chłopaka. Pomocy! http://www.kowbojki.pl Żaden z was bękarty http://www.fanimal.pl Czy królik jest dobry do bloku http://www.samosia.pl Prawda jest taka http://www.samosia.pl Mam juz ich dość... http://www.kowbojki.pl Jak to jest.Zazwyczaj kobiety 20sto-20paro letnie mówią ze 35 letni facet to stary dziadek ;ale jak ma stanowisko i pieniądze to już staje się młodszy ? 54 letni Burmistrz błonia posuwał 21 letnią http://www.kowbojki.pl Żaden z was bękarty http://www.kowbojki.pl Jaki typ kobiety ? http://www.kowbojki.pl Waszym zdaniem jak dużo jest wolnych kobiet w wieku od 25-35? http://www.kowbojki.pl Jak to jest.Zazwyczaj kobiety 20sto-20paro letnie mówią ze 35 letni facet to stary dziadek ;ale jak ma stanowisko i pieniądze to już staje się młodszy ? 54 letni Burmistrz błonia posuwał 21 letnią http://www.kowbojki.pl Wątróbka drobiowa http://www.kowbojki.pl Jaki typ kobiety ? http://www.kowbojki.pl Na co macie ochotę ? http://www.kowbojki.pl Nie chciało się jej drapać mnie po plecach http://www.fanimal.pl Czy królik jest dobry do bloku http://www.samosia.pl Obiekt westchnień i sympatii http://www.samosia.pl Czy jakby mial sie nigdy nic nie dowiedziec puscilabys sie z czarnoskorym? http://www.kowbojki.pl Jak zmieniło się wasze postrzeganie miłości http://www.kowbojki.pl Nie chciało się jej drapać mnie po plecach http://www.kowbojki.pl Jaki typ kobiety ? http://www.fanimal.pl Chcę zostać psem http://www.fanimal.pl Czy królik jest dobry do bloku http://www.samosia.pl Czy jakby mial sie nigdy nic nie dowiedziec puscilabys sie z czarnoskorym? http://www.samosia.pl Prawda jest taka http://www.samosia.pl Chcę dokonać aktu apostazji. Czy któs tu miał z tym do czynienia? http://www.samosia.pl Coś o czarnej http://www.kowbojki.pl Do mężczyzn pytanko http://www.kowbojki.pl Waszym zdaniem jak dużo jest wolnych kobiet w wieku od 25-35? http://www.samosia.pl Hallllllo http://www.fanimal.pl Chcę zostać psem http://www.kowbojki.pl Na co macie ochotę ? http://www.kowbojki.pl Nie daję sobie rady z wyjazdem na studia mojego chłopaka. Pomocy! http://www.kowbojki.pl Waszym zdaniem jak dużo jest wolnych kobiet w wieku od 25-35? http://www.kowbojki.pl Wątróbka drobiowa http://www.samosia.pl Dobry wieczór samosiexD http://www.samosia.pl Coś o czarnej http://www.kowbojki.pl Waszym zdaniem jak dużo jest wolnych kobiet w wieku od 25-35? http://www.kowbojki.pl Jak zmieniło się wasze postrzeganie miłości http://www.fanimal.pl Chcę zostać psem http://www.kowbojki.pl Nie daję sobie rady z wyjazdem na studia mojego chłopaka. Pomocy! http://www.kowbojki.pl Jaki typ kobiety ? http://www.kowbojki.pl Nie daję sobie rady z wyjazdem na studia mojego chłopaka. Pomocy! http://www.kowbojki.pl Nie daję sobie rady z wyjazdem na studia mojego chłopaka. Pomocy! http://www.kowbojki.pl Nie chciało się jej drapać mnie po plecach http://www.samosia.pl Jak wam mija wieczór ? http://www.kowbojki.pl Wątróbka drobiowa http://www.kowbojki.pl Żaden z was bękarty http://www.samosia.pl Hallllllo http://www.samosia.pl Jak wam mija wieczór ? http://www.kowbojki.pl Na co macie ochotę ? http://www.kowbojki.pl Jak zmieniło się wasze postrzeganie miłości http://www.fanimal.pl Chcę zostać psem http://www.kowbojki.pl Nie chciało się jej drapać mnie po plecach http://www.fanimal.pl Czy królik jest dobry do bloku http://www.kowbojki.pl Do mężczyzn pytanko http://www.kowbojki.pl Jak zmieniło się wasze postrzeganie miłości http://www.kowbojki.pl Do mężczyzn pytanko http://www.fanimal.pl Chcę zostać psem
kocham
kocham
01.12.11, 17:52 | Gimnazjum / Biologia (wypracowanie)
Zgłoś

Rola i budowa cząsteczki tRNA

tRNA to RNA transportujące. Budowa tego kwasu nukleinowego została już dokładnie zbadana i opisana.

Na jedna dojrzałą cząsteczkę tRNA składa się z około 75 - 94 nukleotydów. Prekursory tRNA są dużymi cząsteczkami powstającymi na matrycy DNA, a następnie ulegające skomplikowanym obróbkom.

Procesy obróbki polegają na modyfikacji chemicznej niektórych nukleotydów oraz wycinaniu zbędnych fragmentów.

Dzięki parowaniu niektórych odcinków nici może powstać fragment dwuniciowy, który można przedstawić jako liść koniczyny. Jest to struktura II - rzędowa. W strukturze III - rzędowej zauważamy, że cząsteczka tRNA uległa charakterystycznym sfałdowaniu przestrzennym i przyjęła kształt litery "L".
W każdej cząsteczce tRNA można wyróżnić cztery ramiona:

* Ramię akceptorowe - składa się ono każdego tzw. szypuły, którą stanowi dwuniciowy odcinek kończący się niesmarowana sekwencja CCA ( 5' - 3'). Dowolnego końca 3' - OH przyłączany jest aminokwas

* Ramię D - tworzy tak zwaną pętlę DHU ( dihydrouracylową) sekwencja nukleotydowi pętli jest rozpoznawana przez enzym, który przyłącza aminokwas do tRNA. Oznacza to, że ramie D zawiera informację, jaki rodzaj aminokwasu może być przyłączony do danej cząsteczki tRNA

* Ramię TγC - tworzy tak zwana pętlę pseudouracylową . Dzięki niej możliwe jest przymocowanie tRNA do rybosomu.

* Ramię antykodonowe tworzące pętlę antykodonową . Jest to wyróżniona część tRNA która zawiera charakterystyczna trojkę nukleotydowi czyli antykodon. Zadaniem antykodonu jest rozpoznanie kodonu odczytywanej matrycy mRNA.

* Ramię zmienne - pełni funkcje pomocnicze.


Edytor zaawansowany Zamknij
Podgląd:
Nazwa Kod Rezultat
Odstęp \ a następnie spacja
Nowa linia \\
Potęga x^{2}
Ułamek \frac{x}{y}
Pierwiastek \sqrt{x}
Pierwiastek n-tego stopnia \sqrt[n]{x}
Iloczyn wektorowy \times
Iloczyn skalarny \cdot
Układ 2 równań \left \{ {{y=2} \atop {x=2}} \right
Układ n równań (każde w nowej linii) \begin{cases} ax+b=0\\cx+d=0\\ex+f=0 \end{cases}
Indeks dolny x_{123}
Indeks górny x^{123}
Znaki specjalne \backslash \ \% \ \# \ \$ \ \& \ \^ \ \~
Kwantyfikator "istnieje" \exists
Kwantyfikator "dla każdego" \forall
Suma zbiorów \cup
Iloczyn zbiorów \cap
Mniejsze lub równe \leq
Większe lub równe \geq
Nierówność \neq
Około \approx
Najczęściej używane symbole:
Pi \pi
Nieskończoność \infty
Alfa \alpha
Beta \beta
Gamma \gamma
Wyrażenia zaawansowane:
Całka nieoznaczona \int{x}\, dx
Całka oznaczona \int\limits^a_b {x} \, dx
Limes \lim_{n \to \infty} a_n
Suma szeregu \sum_{n=1}^{\infty}\frac{1}{n}
Macierz \left[\begin{array}{ccc}1&2&3\\4&5&6\\7&8&9\end{array}\right]