http://www.kowbojki.pl Którą kowbojkę byście chcieli zobaczyć ? http://www.samosia.pl Wargi sromowe duze http://www.kowbojki.pl Opowiem wam jak wygląda życie brzydkiej kobiety http://www.kowbojki.pl Czujecie w sobie instynkt macieżyński? http://www.kowbojki.pl Którą kowbojkę byście chcieli zobaczyć ? http://www.kowbojki.pl Którego kowboja byście chciały zobaczyć? http://www.kowbojki.pl Jestem strasznie nieśmiała a chciałabym w końcu stracić dziewictwo http://www.kowbojki.pl Sukienka. http://www.fanimal.pl Jestem z Gdańska xD http://www.kowbojki.pl Chcecie w przyszłości wyjść za mąż? http://www.kowbojki.pl Wyszło w jakichś badaniach, że Polki są najbardziej agresywnymi kobietami świata http://www.kowbojki.pl Chcecie w przyszłości wyjść za mąż? http://www.samosia.pl Oczywiście, że... http://www.fanimal.pl Jaka KLatke kupic dla chomika? a czy wg ja zmieniac? http://www.samosia.pl Oczywiście, że... http://www.fanimal.pl Słoń z chorobą psychiczną http://www.kowbojki.pl Którego kowboja byście chciały zobaczyć? http://www.samosia.pl Ale mam zszargane nerwy, nie "wytrzymie" zaraz http://www.kowbojki.pl Wyszło w jakichś badaniach, że Polki są najbardziej agresywnymi kobietami świata http://www.kowbojki.pl Chcecie w przyszłości wyjść za mąż? http://www.samosia.pl Oczywiście, że... http://www.samosia.pl Studniówka http://www.samosia.pl Cześć przyjaciele! http://www.kowbojki.pl Sukienka. http://www.samosia.pl Wytrysk http://www.fanimal.pl Jaka KLatke kupic dla chomika? a czy wg ja zmieniac? http://www.samosia.pl Wargi sromowe duze http://www.kowbojki.pl Czy faceci nie mają uczuć? http://www.kowbojki.pl Czujecie w sobie instynkt macieżyński? http://www.samosia.pl Teenia tabletki antykoncepcyjne http://www.kowbojki.pl Bumblebee skąd jesteś? http://www.kowbojki.pl Opowiem wam jak wygląda życie brzydkiej kobiety http://www.kowbojki.pl Chcecie w przyszłości wyjść za mąż? http://www.kowbojki.pl Bumblebee skąd jesteś? http://www.kowbojki.pl Którą kowbojkę byście chcieli zobaczyć ? http://www.samosia.pl Teenia tabletki antykoncepcyjne http://www.kowbojki.pl Jestem strasznie nieśmiała a chciałabym w końcu stracić dziewictwo http://www.samosia.pl No witam xD weekend sie zaczal i fajnie nie? XDD ja se pije kawke pierwsza i slucham muzyczki XDD dobrze?? http://www.samosia.pl Studniówka http://www.fanimal.pl Jestem z Gdańska xD http://www.kowbojki.pl Którą kowbojkę byście chcieli zobaczyć ? http://www.kowbojki.pl Czy faceci nie mają uczuć? http://www.fanimal.pl Jestem z Gdańska xD http://www.samosia.pl No witam xD weekend sie zaczal i fajnie nie? XDD ja se pije kawke pierwsza i slucham muzyczki XDD dobrze?? http://www.kowbojki.pl Sukienka. http://www.samosia.pl Dziewczyny są bardzo ładne http://www.kowbojki.pl Czujecie w sobie instynkt macieżyński? http://www.kowbojki.pl Którego kowboja byście chciały zobaczyć? http://www.kowbojki.pl Opowiem wam jak wygląda życie brzydkiej kobiety http://www.fanimal.pl Jaka KLatke kupic dla chomika? a czy wg ja zmieniac? http://www.samosia.pl No witam xD weekend sie zaczal i fajnie nie? XDD ja se pije kawke pierwsza i slucham muzyczki XDD dobrze?? http://www.samosia.pl Studniówka http://www.kowbojki.pl Jestem strasznie nieśmiała a chciałabym w końcu stracić dziewictwo http://www.kowbojki.pl Sukienka. http://www.fanimal.pl Słoń z chorobą psychiczną http://www.kowbojki.pl Czy faceci nie mają uczuć? http://www.samosia.pl No witam xD weekend sie zaczal i fajnie nie? XDD ja se pije kawke pierwsza i slucham muzyczki XDD dobrze?? http://www.kowbojki.pl Bumblebee skąd jesteś? http://www.samosia.pl Oczywiście, że... http://www.samosia.pl Witam http://www.kowbojki.pl Bumblebee skąd jesteś? http://www.fanimal.pl Jestem z Gdańska xD http://www.fanimal.pl Słoń z chorobą psychiczną http://www.kowbojki.pl Czujecie w sobie instynkt macieżyński? http://www.samosia.pl Cześć przyjaciele! http://www.fanimal.pl Jaka KLatke kupic dla chomika? a czy wg ja zmieniac? http://www.kowbojki.pl Wyszło w jakichś badaniach, że Polki są najbardziej agresywnymi kobietami świata http://www.kowbojki.pl Opowiem wam jak wygląda życie brzydkiej kobiety http://www.kowbojki.pl Którego kowboja byście chciały zobaczyć? http://www.samosia.pl Studniówka http://www.fanimal.pl Słoń z chorobą psychiczną http://www.samosia.pl Ale mam zszargane nerwy, nie "wytrzymie" zaraz http://www.kowbojki.pl Czy faceci nie mają uczuć? http://www.kowbojki.pl Wyszło w jakichś badaniach, że Polki są najbardziej agresywnymi kobietami świata http://www.kowbojki.pl Jestem strasznie nieśmiała a chciałabym w końcu stracić dziewictwo http://www.samosia.pl Witam
wojak
wojak
10.10.11, 09:53 | Szkoła podstawowa / Język polski (wypracowanie)
Zgłoś

"Władca Lewawu" (D. Terakowska) - Problematyka

Akcja powieści Władca Lewawu toczy się w świecie równoległym do naszego. Główny bohater trafia do niego w poszukiwaniu rodziców przez przejście w podwawelskiej Smoczej Jamie. Świat, do którego trafia, wygląda jak Kraków, ale jest mniejszy, bardziej czysty i, co najważniejsze, jest rządzony przez tyrana - Nienazwanego. Poza tym wszelkie nazwy i imiona bohaterów są czytane wspak: Kraków - Wokark, Wisła - Ałsiw, Bartek - Ketrab. Ludzie - mieszkańcy Wokarku, Allianie, nie stawiają żadnego oporu tyranowi, gdyż każde nowo narodzone dziecko jest pozbawiane przez Nienazwanego wszystkich cech przez niego niepożądanych. Allianie są dobrzy, nie umieją walczyć ani zabijać, nie używają przemocy, jednocześnie są słabi, pozbawieni gniewu i buntu. Bartek jest odporny na zniewolenie przez tyrana. Jest buntowniczy i postanawia walczyć z nim i jego sługami, którymi są pająki. Odstrasza je elektrycznym pasterzem, a potem wyrusza na spotkanie z Nienazwanym. Poznaje też swoją prawdziwą historię, odnajduje rodziców, którzy nazywają go Ketrabem.

Tyranem okazuje się wyschnięty mały staruszek. Dzięki uporowi i pokonaniu własnego strachu Bartek odnosi zwycięstwo nad Nienazwanym, pomaga też Allianom uwierzyć w siebie i pociąga ich do działania, by przezwyciężyć zło. Nienazwany ucieka z kraju. Zło zostało pokonane. Mieszkańcy równoległego świata przestają być niewolnikami panicznie bojącymi się swojego władcy i jego sług.
Elementy baśniowe

Motywy wędrowne - Bartek wędruje po mieście w poszukiwaniu swoich rodziców.

Walka dobra ze złem - walka Bartka - Ketraba z Nienazwanym - władcą Lewawu.

Czarodziej - staruszek - ogrodnik, odbierający ludziom pewne cechy charakteru, by łatwiej mu było nimi rządzić.

Fantastyczne przedmioty - elektryczny pastuch spełnia tu rolę cudownego przedmiotu wykorzystanego do odstraszania pająków.

Wydarzenia fantastyczne - przejście Smoczą Jamą do innego świata, istnienie dwóch równoległych światów, które przecinają się w jednym miejscu.


Edytor zaawansowany Zamknij
Podgląd:
Nazwa Kod Rezultat
Odstęp \ a następnie spacja
Nowa linia \\
Potęga x^{2}
Ułamek \frac{x}{y}
Pierwiastek \sqrt{x}
Pierwiastek n-tego stopnia \sqrt[n]{x}
Iloczyn wektorowy \times
Iloczyn skalarny \cdot
Układ 2 równań \left \{ {{y=2} \atop {x=2}} \right
Układ n równań (każde w nowej linii) \begin{cases} ax+b=0\\cx+d=0\\ex+f=0 \end{cases}
Indeks dolny x_{123}
Indeks górny x^{123}
Znaki specjalne \backslash \ \% \ \# \ \$ \ \& \ \^ \ \~
Kwantyfikator "istnieje" \exists
Kwantyfikator "dla każdego" \forall
Suma zbiorów \cup
Iloczyn zbiorów \cap
Mniejsze lub równe \leq
Większe lub równe \geq
Nierówność \neq
Około \approx
Najczęściej używane symbole:
Pi \pi
Nieskończoność \infty
Alfa \alpha
Beta \beta
Gamma \gamma
Wyrażenia zaawansowane:
Całka nieoznaczona \int{x}\, dx
Całka oznaczona \int\limits^a_b {x} \, dx
Limes \lim_{n \to \infty} a_n
Suma szeregu \sum_{n=1}^{\infty}\frac{1}{n}
Macierz \left[\begin{array}{ccc}1&2&3\\4&5&6\\7&8&9\end{array}\right]