http://www.samosia.pl Hej xd bylem wlasnie na miescie i kupilem sobie 2 litry oliwy i odtwarzacz mp3 xd fajnie? xD http://www.kowbojki.pl Ile mieliście lat jak zaczeliście się interesować płcią przeciwną... http://www.kowbojki.pl Macie jakiś ulubiony horror ? http://www.kowbojki.pl Prezent na święta dla wymagającego mężczyzny... http://www.fanimal.pl Czemu mój rubik kopie dziury? http://www.samosia.pl POtrzebuje pomocy i dobrej rady http://www.kowbojki.pl Umówilibyście się z jakim kolejek kowbojek stąd? http://www.kowbojki.pl Pożale się, wy też możecie http://www.fanimal.pl Co zrobić gdy pies nie chce się bawić piłką na sznurku http://www.fanimal.pl Dlaczego mój pies pod każdym drzewem sika? czy to normalne? http://www.fanimal.pl Jak przekonać rodziców do psa? http://www.kowbojki.pl Zainspirowało mnie pytanie gościa - czy wyobrażacie sobie zwiazek do końca życia bez śluby http://www.fanimal.pl Co zrobić gdy pies nie chce się bawić piłką na sznurku http://www.kowbojki.pl Pożale się, wy też możecie http://www.fanimal.pl Co zrobić gdy pies nie chce się bawić piłką na sznurku http://www.fanimal.pl Co to nosacizna u psa (choroba) http://www.fanimal.pl Jamnik - praliż tylnych łap http://www.kowbojki.pl Umówilibyście się z jakim kolejek kowbojek stąd? http://www.kowbojki.pl Macie jakiś ulubiony horror ? http://www.kowbojki.pl Zainspirowało mnie pytanie gościa - czy wyobrażacie sobie zwiazek do końca życia bez śluby http://www.samosia.pl Dobrze ze juz mam mp3 bo nie moglem sluchac tej tandetnej muzy w autobusie XDD a wy lubicie to co puszczaja w radiu? XD http://www.fanimal.pl Co zrobić gdy pies nie chce się bawić piłką na sznurku http://www.fanimal.pl Jak przekonać rodziców do psa? http://www.kowbojki.pl Leci na mnie facet z pracy http://www.fanimal.pl Co to nosacizna u psa (choroba) http://www.kowbojki.pl Leci na mnie facet z pracy http://www.fanimal.pl Czemu mój rubik kopie dziury? http://www.fanimal.pl Czemu mój rubik kopie dziury? http://www.kowbojki.pl Leci na mnie facet z pracy http://www.fanimal.pl Co to nosacizna u psa (choroba) http://www.fanimal.pl Jak przekonać rodziców do psa? http://www.fanimal.pl Wypadające zęby http://www.fanimal.pl Co zrobić gdy pies nie chce się bawić piłką na sznurku http://www.kowbojki.pl Macie jakiś ulubiony horror ? http://www.samosia.pl Czy lubicie żelki ?:D http://www.kowbojki.pl Co robicie teraz? http://www.kowbojki.pl Prezent na święta dla wymagającego mężczyzny... http://www.kowbojki.pl Umówilibyście się z jakim kolejek kowbojek stąd? http://www.fanimal.pl Dlaczego mój pies pod każdym drzewem sika? czy to normalne? http://www.kowbojki.pl Prezent na święta dla wymagającego mężczyzny... http://www.kowbojki.pl Co tu się porobiło? http://www.kowbojki.pl Co robicie teraz? http://www.samosia.pl Kto chce http://www.fanimal.pl Co zrobić gdy pies nie chce się bawić piłką na sznurku http://www.fanimal.pl Obrzydliwa pajęczyca http://www.samosia.pl Dobrze ze juz mam mp3 bo nie moglem sluchac tej tandetnej muzy w autobusie XDD a wy lubicie to co puszczaja w radiu? XD http://www.fanimal.pl Dlaczego gdy przechodze koło psiej dziury wykopanej przez mojego rubika on na mnie warczy? http://www.fanimal.pl Jamnik - praliż tylnych łap http://www.fanimal.pl Wypadające zęby http://www.fanimal.pl Dlaczego gdy przechodze koło psiej dziury wykopanej przez mojego rubika on na mnie warczy? http://www.kowbojki.pl Zainspirowało mnie pytanie gościa - czy wyobrażacie sobie zwiazek do końca życia bez śluby http://www.kowbojki.pl Macie jakiś ulubiony horror ? http://www.kowbojki.pl Co robicie teraz? http://www.kowbojki.pl Ile macie wzrostu? http://www.kowbojki.pl Ile macie wzrostu? http://www.fanimal.pl Dlaczego mój pies pod każdym drzewem sika? czy to normalne? http://www.fanimal.pl Obrzydliwa pajęczyca http://www.fanimal.pl Jak przekonać rodziców do psa? http://www.samosia.pl Kto chce http://www.fanimal.pl Wypadające zęby http://www.kowbojki.pl Ile mieliście lat jak zaczeliście się interesować płcią przeciwną... http://www.fanimal.pl Co to nosacizna u psa (choroba) http://www.fanimal.pl Jamnik - praliż tylnych łap http://www.fanimal.pl Dlaczego gdy przechodze koło psiej dziury wykopanej przez mojego rubika on na mnie warczy? http://www.fanimal.pl Dlaczego gdy przechodze koło psiej dziury wykopanej przez mojego rubika on na mnie warczy? http://www.samosia.pl Czy ktos byl w takiej sytuacji? http://www.kowbojki.pl Pożale się, wy też możecie http://www.fanimal.pl Obrzydliwa pajęczyca http://www.fanimal.pl Wypadające zęby http://www.fanimal.pl Czemu mój rubik kopie dziury? http://www.samosia.pl Hej xd bylem wlasnie na miescie i kupilem sobie 2 litry oliwy i odtwarzacz mp3 xd fajnie? xD http://www.kowbojki.pl Ile macie wzrostu? http://www.fanimal.pl Co to nosacizna u psa (choroba) http://www.kowbojki.pl Leci na mnie facet z pracy http://www.samosia.pl Dobrze ze juz mam mp3 bo nie moglem sluchac tej tandetnej muzy w autobusie XDD a wy lubicie to co puszczaja w radiu? XD http://www.fanimal.pl Jamnik - praliż tylnych łap http://www.kowbojki.pl Umówilibyście się z jakim kolejek kowbojek stąd? http://www.kowbojki.pl Co robicie teraz? http://www.samosia.pl Wstawac cebulaki, obierac cebule :-) http://www.kowbojki.pl Co tu się porobiło? http://www.samosia.pl Zua samosia usuwa mi awatarki. http://www.fanimal.pl Co zrobić gdy pies nie chce się bawić piłką na sznurku http://www.kowbojki.pl Macie jakiś ulubiony horror ? http://www.fanimal.pl Co zrobić gdy pies nie chce się bawić piłką na sznurku http://www.fanimal.pl Co zrobić gdy pies nie chce się bawić piłką na sznurku http://www.kowbojki.pl Ile mieliście lat jak zaczeliście się interesować płcią przeciwną... http://www.kowbojki.pl Co tu się porobiło? http://www.kowbojki.pl Co tu się porobiło? http://www.fanimal.pl Wypadające zęby http://www.samosia.pl Mam katar ! niech ktoś coś zrobi ! http://www.samosia.pl A wkurzacie mnie wy http://www.fanimal.pl Dlaczego mój pies pod każdym drzewem sika? czy to normalne? http://www.kowbojki.pl Leci na mnie facet z pracy http://www.kowbojki.pl Ile mieliście lat jak zaczeliście się interesować płcią przeciwną... http://www.kowbojki.pl Pożale się, wy też możecie http://www.fanimal.pl Jak przekonać rodziców do psa? http://www.fanimal.pl Dlaczego gdy przechodze koło psiej dziury wykopanej przez mojego rubika on na mnie warczy? http://www.fanimal.pl Obrzydliwa pajęczyca http://www.kowbojki.pl Zainspirowało mnie pytanie gościa - czy wyobrażacie sobie zwiazek do końca życia bez śluby http://www.fanimal.pl Jamnik - praliż tylnych łap http://www.fanimal.pl Czemu mój rubik kopie dziury? http://www.samosia.pl Wstawac cebulaki, obierac cebule :-) http://www.kowbojki.pl Ile mieliście lat jak zaczeliście się interesować płcią przeciwną... http://www.fanimal.pl Obrzydliwa pajęczyca http://www.fanimal.pl Co zrobić gdy pies nie chce się bawić piłką na sznurku http://www.kowbojki.pl Ile macie wzrostu? http://www.samosia.pl Kto chce http://www.fanimal.pl Dlaczego mój pies pod każdym drzewem sika? czy to normalne? http://www.kowbojki.pl Prezent na święta dla wymagającego mężczyzny...
kocham
kocham
09.12.11, 15:45 | Gimnazjum / Język polski (wypracowanie)
Zgłoś

Zbyszko z Bogdańca – charakterystyka

Jednym z głównych bohaterów powieści H. Sienkiewicza „Krzyżacy” jest Zbyszko z Bogdańca. Wywodził się z rodu, który pieczętował się herbem „Tępa Podkowa”.

Był on bardzo dobrze zbudowanym, młodym mężczyzną o dziecinnie wyglądającej twarzy. Miał on długie, jasne włosy, z krótko przystrzyżoną grzywką, które skrywał na co dzień pątlikiem. Zazwyczaj ubierał się w kaftan ze skóry łosia, zaś do podróży zakładał zbroję. Na specjalne okazje jednak miał coś w zanadrzu. Był to strój zdobyty na Fryzach: biała jaka haftowana u dołu w złote gryfy, kolorowe, pasiaste nogawice oraz piękna mediolańska zbroja.

Zbyszka cechowała pewność siebie i wielka odwaga, o czym świadczył jego atak na posła niemieckiego Liechtensteina. Był także bardzo opiekuńczy i zdolny do wszelkich poświęceń w stosunku do bliskich. Potwierdził to wyruszając samotnie na polowanie na niedźwiedzia, aby zdobyć trochę niedźwiedziego sadła dla ciężko chorego stryja. Często działał bez zastanowienia, na przykład, gdy ślubował Danusi niemieckie hełmy z pawimi czubami nie zastanawiając się, skąd je weźmie w czasie pokoju z zakonem krzyżackim. Był także nieco naiwny, o czym świadczyło przyjęcie do drużyny Sanderusa, który okazał się oszustem.
R E K L A M A czytaj dalej ↓

Zawsze był niezwykle wierny osobom, które kochał oraz rycerskim ideałom, w które gorąco wierzył. Obdarowywał Danuśkę wielką miłością. Potwierdza to wielokrotnie, bez zastanowienia narażając swoje życie, by wydostać ją z rąk Krzyżaków.

Według mnie, Zbyszko z Bogdańca jest człowiekiem godnym naśladowania, mimo iż czasem wykazuje młodzieńczą skłonność do braku opanowania i lekkomyślności.




Edytor zaawansowany Zamknij
Podgląd:
Nazwa Kod Rezultat
Odstęp \ a następnie spacja
Nowa linia \\
Potęga x^{2}
Ułamek \frac{x}{y}
Pierwiastek \sqrt{x}
Pierwiastek n-tego stopnia \sqrt[n]{x}
Iloczyn wektorowy \times
Iloczyn skalarny \cdot
Układ 2 równań \left \{ {{y=2} \atop {x=2}} \right
Układ n równań (każde w nowej linii) \begin{cases} ax+b=0\\cx+d=0\\ex+f=0 \end{cases}
Indeks dolny x_{123}
Indeks górny x^{123}
Znaki specjalne \backslash \ \% \ \# \ \$ \ \& \ \^ \ \~
Kwantyfikator "istnieje" \exists
Kwantyfikator "dla każdego" \forall
Suma zbiorów \cup
Iloczyn zbiorów \cap
Mniejsze lub równe \leq
Większe lub równe \geq
Nierówność \neq
Około \approx
Najczęściej używane symbole:
Pi \pi
Nieskończoność \infty
Alfa \alpha
Beta \beta
Gamma \gamma
Wyrażenia zaawansowane:
Całka nieoznaczona \int{x}\, dx
Całka oznaczona \int\limits^a_b {x} \, dx
Limes \lim_{n \to \infty} a_n
Suma szeregu \sum_{n=1}^{\infty}\frac{1}{n}
Macierz \left[\begin{array}{ccc}1&2&3\\4&5&6\\7&8&9\end{array}\right]