marcinek666
marcinek666
19.10.13, 16:10 | Gimnazjum | Matematyka (zadanie)
Zgłoś

1.W pewnym prostokącie jeden z boków jest o 6cm dłuższy od drugiego. G

1.W pewnym prostokącie jeden z boków jest o 6cm dłuższy od drugiego. Gdy parę o dłuższych boków skrócono o 20%, a parę krótszych przedłużono o 25%, otrzymano prostokąt o takim samym obwodzie. Jaki obwód ma każdy z tych prostokątów?

2.W Podstawowej Nr 14 uczy się 930 . Liczba dziewcząt stanowi 86% liczby chłopców. Oblicz, ilu chłopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole.

3.
a) Ile soli trzeba wsypać do 1,8kg wody, aby otrzymać roztwór dziesięcioprocentowy?
b)Ile wody należy dodać do 2kg pięcioprocentowej solanki,aby otrzymać solankę dwuprocentową?
c)Ile soli należy dosypać do 9kg pięcioprocentowej solanki,aby otrzymać roztwór dziesięcioprocentowy?
d)Do trzydziestoprocentowego syropu dodano 20kg wody i otrzymano syrop dwudziestoprocentowy.Jaka jest całkowita masa otrzymanego syropu?

4.
a)Z 30kg solanki dwuprocentowej odparowano wodę i otrzymano Czytaj całość »

8 pkt
Czym są punkty?
Odpowiedz

(1)

  • gość
    gość | 21.10.13, 22:55

    1.Początkowy prostokąt:
    2x - krótsze boki prostokąta 2*24=48cm
    2(x+6) - dłuższe boki prostokąta 2x+12=48+12=60cm
    Późniejszy:
    80% z 2(x+6) - dłuższe boki 80% z 60 to 0,8*60=48cm
    125% z 2x - krótsze boki 125% z 48 to 1,25*48=60cm
    80% = 0,8
    125% = 1,25
    2(x+6) = 2x + 12

    2x+2(x+6) = 0,8(2x+12)+1,25*2x
    2x+2x+12=1,6x+9,6+2,5x
    2x+2x-1,6x-2,5x=9,6-12
    -0,1x=-2,4 | : (-0,1)
    x=24
    2.930 - liczba wszystkich uczniów
    a - liczba chłopców
    86%=0,86
    0,86a - liczba dziewcząt

    a+0,86a=930
    1,86a=930
    a=500
    930-500=430

    Odp. W szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewcząt

    Ob = 48 + 60 = 108cm
    zad.2
    x=liczba chłopców
    y=liczba dziewczat

    y=86%x=0,86x

    x+0,86x=930
    1,86x=930
    x=930:1,86
    x=500
    Czytaj całość »

Zadanie

gość
Wymagane minimum 4 znaki. Pozostało: 50000 znaków. Edytor zaawansowany »
Dodaj załącznik »

Edytor zaawansowany Zamknij
Podgląd:
Nazwa Kod Rezultat
Odstęp \ a następnie spacja
Nowa linia \\
Potęga x^{2}
Ułamek \frac{x}{y}
Pierwiastek \sqrt{x}
Pierwiastek n-tego stopnia \sqrt[n]{x}
Iloczyn wektorowy \times
Iloczyn skalarny \cdot
Układ 2 równań \left \{ {{y=2} \atop {x=2}} \right
Układ n równań (każde w nowej linii) \begin{cases} ax+b=0\\cx+d=0\\ex+f=0 \end{cases}
Indeks dolny x_{123}
Indeks górny x^{123}
Znaki specjalne \backslash \ \% \ \# \ \$ \ \& \ \^ \ \~
Kwantyfikator "istnieje" \exists
Kwantyfikator "dla każdego" \forall
Suma zbiorów \cup
Iloczyn zbiorów \cap
Mniejsze lub równe \leq
Większe lub równe \geq
Nierówność \neq
Około \approx
Najczęściej używane symbole:
Pi \pi
Nieskończoność \infty
Alfa \alpha
Beta \beta
Gamma \gamma
Wyrażenia zaawansowane:
Całka nieoznaczona \int{x}\, dx
Całka oznaczona \int\limits^a_b {x} \, dx
Limes \lim_{n \to \infty} a_n
Suma szeregu \sum_{n=1}^{\infty}\frac{1}{n}
Macierz \left[\begin{array}{ccc}1&2&3\\4&5&6\\7&8&9\end{array}\right]