aska
aska
10.11.13, 22:53 | Gimnazjum | Matematyka (zadanie)
Zgłoś

Stosunek liczby dziewcząt do liczby chłopców w pewnej szkole jest równ

stosunek liczby dziewcząt do liczby chłopców w pewnej szkole jest równy 4:3. dziewcząt jest o 90 więcej niż chłopców. ilu chłopców jest w tej szkole?

4 pkt
Czym są punkty?
Odpowiedz

(3)

  • gość
    gość | 11.11.13, 22:20

    dzewczyny 4 x+90 4 ----------- = ---- ---------- = ------ chłopcy 3 x 3 4x=3(x+90) 4x-3x=270 x=270----chłopców Odp:W tej szkole jest 270 chłopców.

  • gość
    gość | 11.11.13, 22:20

    dzewczyny 4 x+90 4 ----------- = ---- ---------- = ------ chłopcy 3 x 3 4x=3(x+90) 4x-3x=270 x=270----chłopców Odp:W tej szkole jest 270 chłopców.

  • gość
    gość | 11.11.13, 23:18

    x - liczba dziewcząt y - liczba chłopców x/y = 4/3 3x=4y x=y+90 podstawmy 3(y+90)=4y 3y+270=4y 3y-4y=-270 -y=-270 y=270 x=270+90=360

Zadanie

gość
Wymagane minimum 4 znaki. Pozostało: 50000 znaków. Edytor zaawansowany »
Dodaj załącznik »

Edytor zaawansowany Zamknij
Podgląd:
Nazwa Kod Rezultat
Odstęp \ a następnie spacja
Nowa linia \\
Potęga x^{2}
Ułamek \frac{x}{y}
Pierwiastek \sqrt{x}
Pierwiastek n-tego stopnia \sqrt[n]{x}
Iloczyn wektorowy \times
Iloczyn skalarny \cdot
Układ 2 równań \left \{ {{y=2} \atop {x=2}} \right
Układ n równań (każde w nowej linii) \begin{cases} ax+b=0\\cx+d=0\\ex+f=0 \end{cases}
Indeks dolny x_{123}
Indeks górny x^{123}
Znaki specjalne \backslash \ \% \ \# \ \$ \ \& \ \^ \ \~
Kwantyfikator "istnieje" \exists
Kwantyfikator "dla każdego" \forall
Suma zbiorów \cup
Iloczyn zbiorów \cap
Mniejsze lub równe \leq
Większe lub równe \geq
Nierówność \neq
Około \approx
Najczęściej używane symbole:
Pi \pi
Nieskończoność \infty
Alfa \alpha
Beta \beta
Gamma \gamma
Wyrażenia zaawansowane:
Całka nieoznaczona \int{x}\, dx
Całka oznaczona \int\limits^a_b {x} \, dx
Limes \lim_{n \to \infty} a_n
Suma szeregu \sum_{n=1}^{\infty}\frac{1}{n}
Macierz \left[\begin{array}{ccc}1&2&3\\4&5&6\\7&8&9\end{array}\right]