http://www.samosia.pl Seks AN. AL.NY Jak powiedzieć chłopakowi?. http://www.kowbojki.pl Co dzisiaj na obiad? http://www.kowbojki.pl No i co zrobić z tak smutnym piątkowym wieczorem? http://www.samosia.pl Z kim z damosi poszedłbyś do kina? http://www.fanimal.pl Ale ta Weroniszczara zabagniła wraz z Bezimiennym spamerem to forum http://www.samosia.pl Czy tez tak macie? http://www.kowbojki.pl Pierwszyz raz w życiu zostałem zwolniony http://www.samosia.pl Nauczyciel dał mi...klapsa http://www.kowbojki.pl Ile mieliście dziś czasu tylko dla siebie? http://www.fanimal.pl Ale ta Weroniszczara zabagniła wraz z Bezimiennym spamerem to forum http://www.samosia.pl Witam was na początku weekendu :D http://www.samosia.pl Seks AN. AL.NY Jak powiedzieć chłopakowi?. http://www.kowbojki.pl Ile mieliście dziś czasu tylko dla siebie? http://www.kowbojki.pl Kocham prawo pracy i związki zawodowe http://www.kowbojki.pl Malediwy klikaj naruszenia ale każdy widzi ze twoje obleśne stopy pokazują żemasz przynajmniej 60 lat http://www.samosia.pl Kto z samosi was wkurza? http://www.kowbojki.pl Ile mieliście dziś czasu tylko dla siebie? http://www.kowbojki.pl Chyba jestem brzydka http://www.kowbojki.pl Chyba jestem brzydka http://www.kowbojki.pl Ile mieliście dziś czasu tylko dla siebie? http://www.kowbojki.pl No i co zrobić z tak smutnym piątkowym wieczorem? http://www.samosia.pl Nataliii1995 http://www.samosia.pl Nataliii1995 http://www.kowbojki.pl Co dzisiaj na obiad? http://www.kowbojki.pl Dziś dzień życzliwości.Z kim stąd http://www.kowbojki.pl Pierwszyz raz w życiu zostałem zwolniony http://www.kowbojki.pl Pytanko do dziewic (jeśli jeszcze takie są) http://www.kowbojki.pl Które kowbojki i kowboje mają największe powodzenie... http://www.kowbojki.pl Co dzisiaj na obiad? http://www.kowbojki.pl Które kowbojki i kowboje mają największe powodzenie... http://www.samosia.pl Ed Gein mój mistrz i mentor. http://www.kowbojki.pl Chyba jestem brzydka http://www.kowbojki.pl Dziś dzień życzliwości.Z kim stąd http://www.fanimal.pl Ale ta Weroniszczara zabagniła wraz z Bezimiennym spamerem to forum http://www.samosia.pl Nauczyciel dał mi...klapsa http://www.kowbojki.pl Malediwy klikaj naruszenia ale każdy widzi ze twoje obleśne stopy pokazują żemasz przynajmniej 60 lat http://www.kowbojki.pl Pytanko do dziewic (jeśli jeszcze takie są) http://www.kowbojki.pl Które kowbojki i kowboje mają największe powodzenie... http://www.samosia.pl Elo jestem tu i pije kawke, slucham muzyczki i rysuje XDD fajnie? XDD http://www.samosia.pl Kto z samosi was wkurza? http://www.samosia.pl Elo jestem tu i pije kawke, slucham muzyczki i rysuje XDD fajnie? XDD http://www.fanimal.pl Ale ta Weroniszczara zabagniła wraz z Bezimiennym spamerem to forum http://www.fanimal.pl Ale ta Weroniszczara zabagniła wraz z Bezimiennym spamerem to forum http://www.fanimal.pl Ale ta Weroniszczara zabagniła wraz z Bezimiennym spamerem to forum http://www.kowbojki.pl Chyba jestem brzydka http://www.samosia.pl Kto z samosi was wkurza? http://www.kowbojki.pl Kocham prawo pracy i związki zawodowe http://www.samosia.pl Z kim z damosi poszedłbyś do kina? http://www.kowbojki.pl Pytanko do dziewic (jeśli jeszcze takie są) http://www.kowbojki.pl Co dzisiaj na obiad? http://www.kowbojki.pl Kocham prawo pracy i związki zawodowe http://www.kowbojki.pl Co dzisiaj na obiad? http://www.kowbojki.pl Malediwy klikaj naruszenia ale każdy widzi ze twoje obleśne stopy pokazują żemasz przynajmniej 60 lat http://www.kowbojki.pl Pierwszyz raz w życiu zostałem zwolniony http://www.samosia.pl Masakra :( pomożecie? http://www.kowbojki.pl Kocham prawo pracy i związki zawodowe http://www.fanimal.pl Ale ta Weroniszczara zabagniła wraz z Bezimiennym spamerem to forum http://www.fanimal.pl Ale ta Weroniszczara zabagniła wraz z Bezimiennym spamerem to forum http://www.samosia.pl Elo jestem tu i pije kawke, slucham muzyczki i rysuje XDD fajnie? XDD http://www.kowbojki.pl Dziś dzień życzliwości.Z kim stąd http://www.samosia.pl Ed Gein mój mistrz i mentor. http://www.kowbojki.pl Dziś dzień życzliwości.Z kim stąd http://www.samosia.pl Nauczyciel dał mi...klapsa http://www.kowbojki.pl Które kowbojki i kowboje mają największe powodzenie... http://www.kowbojki.pl Ile mieliście dziś czasu tylko dla siebie? http://www.samosia.pl Masakra :( pomożecie? http://www.kowbojki.pl Pytanko do dziewic (jeśli jeszcze takie są) http://www.kowbojki.pl Pytanko do dziewic (jeśli jeszcze takie są) http://www.kowbojki.pl Malediwy klikaj naruszenia ale każdy widzi ze twoje obleśne stopy pokazują żemasz przynajmniej 60 lat http://www.kowbojki.pl Malediwy klikaj naruszenia ale każdy widzi ze twoje obleśne stopy pokazują żemasz przynajmniej 60 lat http://www.samosia.pl Czy tez tak macie? http://www.kowbojki.pl No i co zrobić z tak smutnym piątkowym wieczorem? http://www.samosia.pl Witam was na początku weekendu :D http://www.kowbojki.pl No i co zrobić z tak smutnym piątkowym wieczorem? http://www.kowbojki.pl Dziś dzień życzliwości.Z kim stąd http://www.kowbojki.pl Kocham prawo pracy i związki zawodowe http://www.samosia.pl Seks AN. AL.NY Jak powiedzieć chłopakowi?. http://www.kowbojki.pl Pierwszyz raz w życiu zostałem zwolniony http://www.samosia.pl Z kim z damosi poszedłbyś do kina? http://www.kowbojki.pl Chyba jestem brzydka http://www.kowbojki.pl No i co zrobić z tak smutnym piątkowym wieczorem? http://www.samosia.pl Nataliii1995 http://www.samosia.pl Ed Gein mój mistrz i mentor. http://www.kowbojki.pl Które kowbojki i kowboje mają największe powodzenie... http://www.fanimal.pl Ale ta Weroniszczara zabagniła wraz z Bezimiennym spamerem to forum http://www.samosia.pl Witam was na początku weekendu :D http://www.samosia.pl Masakra :( pomożecie? http://www.kowbojki.pl Pierwszyz raz w życiu zostałem zwolniony http://www.samosia.pl Czy tez tak macie? http://www.fanimal.pl Ale ta Weroniszczara zabagniła wraz z Bezimiennym spamerem to forum
telewizor
telewizor
16.01.12, 17:59 | Gimnazjum | Inne (zadanie)
Zgłoś

Fenologia

fenologia wyjaśnij

1 pkt
Czym są punkty?
Odpowiedz

(5)

  • bernadetka
    bernadetka | 16.01.12, 18:14

    Fenologia – nauka badająca związki pomiędzy zmianami warunków klimatycznych i pór roku a terminami zachodzenia periodycznych zjawisk w rozwoju roślin (fitofenologia) i zwierząt (zoofenologia), zachodzących w danej porze roku, takich jak kiełkowanie, kwitnienie, owocowanie, zrzucanie liści u roślin, zapadanie w sen zimowy, odloty ptaków do cieplejszych regionów, wystąpienie dwóch pokoleń u niektórych owadów.

    Sezonową rytmikę zmian fenologicznych, następującą w cyklach rocznych, ukazuje się na mapach za pomocą izofen, linii łączących miejscowości, w których jednocześnie występują dane zjawiska fenologiczne.

  • marta919
    marta919 | 16.01.12, 18:16

    Fenologia jest nauką, która zajmuje się badaniem zjawisk zachodzących w życiu roślin i zwierząt, w zależności od pór roku i zmieniających się warunków atmosferycznych.
    Prowadząc obserwacje fenologiczne roślin należy zanotować wyraźnie zaznaczające się podczas ich rozwoju zjawiska, takie jak np. kwitnienie, rozwój liści, dojrzewanie owoców.
    Na podstawie faz rozwoju określonych gatunków roślin (tzw. gatunków wskaźnikowych) wyznaczone zostały fenologiczne pory roku. Daty rozpoczęcia i zakończenia fenologicznych pór roku w poszczególnych latach mogą być różne, w zależności od panujących warunków pogodowych. Data rozpoczęcia pór fenologicznych zależy również od lokalizacji stanowiska (jego położenia geograficznego, wysokości nad poziomem morza), na którym prowadzone są obserwacje.


  • gargul1993
    gargul1993 | 20.01.12, 16:49

    1. nauka zajmująca porami roku;
    2. nauka zajmująca się okresowymi zjawiskami w przyrodzie

  • czarodziejkazksiezyca
    czarodziejkazksiezyca | 26.01.12, 00:18

    «nauka badająca zależności między terminami periodycznych zjawisk w życiu organizmów a sezonowymi zmianami pogodowymi i klimatycznymi; też: te zależności»

  • karolinaaa
    karolinaaa | 31.01.12, 19:49

    Fenologia nauka która zajmuje się badaniem pór roku

Zadanie

gość
Wymagane minimum 4 znaki. Pozostało: 50000 znaków. Edytor zaawansowany »
Dodaj załącznik »

Edytor zaawansowany Zamknij
Podgląd:
Nazwa Kod Rezultat
Odstęp \ a następnie spacja
Nowa linia \\
Potęga x^{2}
Ułamek \frac{x}{y}
Pierwiastek \sqrt{x}
Pierwiastek n-tego stopnia \sqrt[n]{x}
Iloczyn wektorowy \times
Iloczyn skalarny \cdot
Układ 2 równań \left \{ {{y=2} \atop {x=2}} \right
Układ n równań (każde w nowej linii) \begin{cases} ax+b=0\\cx+d=0\\ex+f=0 \end{cases}
Indeks dolny x_{123}
Indeks górny x^{123}
Znaki specjalne \backslash \ \% \ \# \ \$ \ \& \ \^ \ \~
Kwantyfikator "istnieje" \exists
Kwantyfikator "dla każdego" \forall
Suma zbiorów \cup
Iloczyn zbiorów \cap
Mniejsze lub równe \leq
Większe lub równe \geq
Nierówność \neq
Około \approx
Najczęściej używane symbole:
Pi \pi
Nieskończoność \infty
Alfa \alpha
Beta \beta
Gamma \gamma
Wyrażenia zaawansowane:
Całka nieoznaczona \int{x}\, dx
Całka oznaczona \int\limits^a_b {x} \, dx
Limes \lim_{n \to \infty} a_n
Suma szeregu \sum_{n=1}^{\infty}\frac{1}{n}
Macierz \left[\begin{array}{ccc}1&2&3\\4&5&6\\7&8&9\end{array}\right]