http://www.kowbojki.pl Czy ktos uwaza podobnie? http://www.samosia.pl Poważne pytanie natury egzystencjalno-filozoficznej. http://www.samosia.pl WITAM http://www.kowbojki.pl Jakie hobby maja Wasi faceci ? http://www.samosia.pl Ciekawe kiedy poznam jakiegos fajnego chłopaka :-) http://www.samosia.pl Co jej zrobić? http://www.kowbojki.pl Dziewczyny a wy? http://www.kowbojki.pl Mam problem.... http://www.kowbojki.pl Mandat http://www.kowbojki.pl Mam na niego ochotę http://www.kowbojki.pl Idealny facet ma 185 cm wzrostu http://www.kowbojki.pl Są tu jakieś brzydkie dziewczyny? http://www.samosia.pl Potrzebny ktoś kto rozumie rosyjski! http://www.samosia.pl Potrzebny ktoś kto rozumie rosyjski! http://www.kowbojki.pl Mam problem.... http://www.kowbojki.pl Miesiaczka a sex http://www.kowbojki.pl Miesiaczka a sex http://www.kowbojki.pl Mandat http://www.kowbojki.pl Są tu jakieś brzydkie dziewczyny? http://www.kowbojki.pl Idealny facet ma 185 cm wzrostu http://www.samosia.pl Beze mnie nie byłoby zabawy w zniesmaczeniu, nie rozumieją mnie dziś i mojego fenomenu.. #ŁakiSzykujcieSięBędziecieGnaćCierpemDoDauunówNaBadzaniaKuurrwa http://www.samosia.pl Potrzebny ktoś kto rozumie rosyjski! http://www.kowbojki.pl Mandat http://www.kowbojki.pl Mam na niego ochotę http://www.kowbojki.pl Czy ktos uwaza podobnie? http://www.samosia.pl Beze mnie nie byłoby zabawy w zniesmaczeniu, nie rozumieją mnie dziś i mojego fenomenu.. #ŁakiSzykujcieSięBędziecieGnaćCierpemDoDauunówNaBadzaniaKuurrwa http://www.kowbojki.pl Czy ktos uwaza podobnie? http://www.kowbojki.pl Dziewczyny a wy? http://www.kowbojki.pl Czy ktos uwaza podobnie? http://www.kowbojki.pl Miesiaczka a sex http://www.kowbojki.pl Czemu nakrywając partnera na zdradzie musicie robić awanturę? http://www.samosia.pl Ciekawe kiedy poznam jakiegos fajnego chłopaka :-) http://www.kowbojki.pl Mam problem.... http://www.samosia.pl Chcecie się ze mną zabawić? http://www.kowbojki.pl Mam na niego ochotę http://www.samosia.pl Poważne pytanie natury egzystencjalno-filozoficznej. http://www.kowbojki.pl Jakie hobby maja Wasi faceci ? http://www.samosia.pl Ile centymetrów wynosi wysokość waszego ciała? http://www.kowbojki.pl Mam problem.... http://www.kowbojki.pl Dziewczyny a wy? http://www.kowbojki.pl Miesiaczka a sex http://www.kowbojki.pl Czemu nakrywając partnera na zdradzie musicie robić awanturę? http://www.kowbojki.pl Czemu nakrywając partnera na zdradzie musicie robić awanturę? http://www.kowbojki.pl Czy ktos uwaza podobnie? http://www.kowbojki.pl Dziewczyny a wy? http://www.samosia.pl :-) .. http://www.samosia.pl WITAM http://www.kowbojki.pl Mandat http://www.samosia.pl Martwie się o nią.... http://www.kowbojki.pl Idealny facet ma 185 cm wzrostu http://www.kowbojki.pl Są tu jakieś brzydkie dziewczyny? http://www.kowbojki.pl Dziewczyny a wy? http://www.kowbojki.pl Czemu nakrywając partnera na zdradzie musicie robić awanturę? http://www.samosia.pl :-) .. http://www.kowbojki.pl Są tu jakieś brzydkie dziewczyny? http://www.kowbojki.pl Są tu jakieś brzydkie dziewczyny? http://www.kowbojki.pl Jakie hobby maja Wasi faceci ? http://www.kowbojki.pl Miesiaczka a sex http://www.kowbojki.pl Jakie hobby maja Wasi faceci ? http://www.samosia.pl Ciekawe kiedy poznam jakiegos fajnego chłopaka :-) http://www.kowbojki.pl Idealny facet ma 185 cm wzrostu http://www.kowbojki.pl Czemu nakrywając partnera na zdradzie musicie robić awanturę? http://www.kowbojki.pl Mam na niego ochotę http://www.samosia.pl Beze mnie nie byłoby zabawy w zniesmaczeniu, nie rozumieją mnie dziś i mojego fenomenu.. #ŁakiSzykujcieSięBędziecieGnaćCierpemDoDauunówNaBadzaniaKuurrwa http://www.kowbojki.pl Idealny facet ma 185 cm wzrostu http://www.kowbojki.pl Mam problem.... http://www.kowbojki.pl Mam na niego ochotę http://www.kowbojki.pl Jakie hobby maja Wasi faceci ? http://www.kowbojki.pl Mandat http://www.samosia.pl :-) .. http://www.samosia.pl Ile centymetrów wynosi wysokość waszego ciała? http://www.samosia.pl Martwie się o nią....
aska
aska
23.10.13, 01:26 | Gimnazjum | Biologia (zadanie)
Zgłoś

Jaką role pełni krew? Opisz funkcje elementów morfotycznych krwi. Wyja

Jaką role pełni krew?
Opisz funkcje elementów morfotycznych krwi.
Wyjaśnij rolę hemoglobiny w organizmie.
Wskaż różnice w budowie leukocytów i erytrocytów.

Z góry wielkie dzięki :**

9 pkt
Czym są punkty?
Odpowiedz

(2)

  • gość
    gość | 24.10.13, 03:43

    Krew w organizmie człowieka pełni rolę regulującą temperatury w ciele.Dzięki przepływu krwi przez naczynia krwionośne znajdujące się w naszym ciele temperatura ciała człowieka prawie w każdym miejscu wynosi dokładnie 36,6 st C.
    Elementy morfotyczne krwi to:erytrocyty, które transportują tlen i substancje odżywcze,leukocyty, które pełnią funkcję odpornościową oraz trombocyty biorące udział w krzepnięciu krwi.
    Hemoglobina jest to białko za pośrednictwem którego możliwa jest wymiana tlenu i dwutlenku węgla (ich transport).Jest to również naturalny, czerwony barwnik krwi.Leukocyty są większe od erytrocytów, bezbarwne i mają zazwyczaj okrągły kształt.Dzielą się na limfocyty,monocyty oraz granulocyty.Erytrocyt są mniejsze, jest ich jednak znacznie więcej, mają kształt spłaszczonych dysków, są koloru czerwonego.

  • gość
    gość | 24.10.13, 21:32

    Funkcje krwi:
    -dostarczanie do wszystkich komórek organizmu tlenu i substancji odżywczych
    -Pobieranie z komórek dwutlenku węgla i zbędnych substancji odżywczych
    -transport związków wytworzonych w komórkach
    -zwalczanie czynników chorobotwórczych
    -regulacja temperatury ciała

    funkcje elementów morfotycznych krwi
    krwinki białe:biorąudział w reakcjach odpornościowych organiżmie
    krwinki czerwone:transport tlenu
    płytki krwi:biorą udział w procesie krzepnięcia krwi

    hemoglobina jest to białko, które ma zdolność przyłączenia tlenu.Dzięki hemoglobinie erocyty mogą transportować tlen do wszystkich komórek organizmu.

    Leukocyty są większe od od erocytów.Erocyty nie mają jądra komórkowego natomiast leukocytymają.

Zadanie

gość
Wymagane minimum 4 znaki. Pozostało: 50000 znaków. Edytor zaawansowany »
Dodaj załącznik »

Edytor zaawansowany Zamknij
Podgląd:
Nazwa Kod Rezultat
Odstęp \ a następnie spacja
Nowa linia \\
Potęga x^{2}
Ułamek \frac{x}{y}
Pierwiastek \sqrt{x}
Pierwiastek n-tego stopnia \sqrt[n]{x}
Iloczyn wektorowy \times
Iloczyn skalarny \cdot
Układ 2 równań \left \{ {{y=2} \atop {x=2}} \right
Układ n równań (każde w nowej linii) \begin{cases} ax+b=0\\cx+d=0\\ex+f=0 \end{cases}
Indeks dolny x_{123}
Indeks górny x^{123}
Znaki specjalne \backslash \ \% \ \# \ \$ \ \& \ \^ \ \~
Kwantyfikator "istnieje" \exists
Kwantyfikator "dla każdego" \forall
Suma zbiorów \cup
Iloczyn zbiorów \cap
Mniejsze lub równe \leq
Większe lub równe \geq
Nierówność \neq
Około \approx
Najczęściej używane symbole:
Pi \pi
Nieskończoność \infty
Alfa \alpha
Beta \beta
Gamma \gamma
Wyrażenia zaawansowane:
Całka nieoznaczona \int{x}\, dx
Całka oznaczona \int\limits^a_b {x} \, dx
Limes \lim_{n \to \infty} a_n
Suma szeregu \sum_{n=1}^{\infty}\frac{1}{n}
Macierz \left[\begin{array}{ccc}1&2&3\\4&5&6\\7&8&9\end{array}\right]